ARALIK AYI DİN KÜLTÜRÜ AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETMEN GELİŞİM PROGRAMI(DÖGEP) İLÇE FAALİYETLERİ
Din Öğretimi Genel Müdürlüğü tarafından Din Kültürü Öğretmenlerinin mesleki bilgi, beceri, tutum ve değerler alanındaki gelişimlerine katkı sağlamak amacıyla hazırlanan “DÖGEP ” kapsamında Din Kültürü Öğretmenlerimiz Şenol ÖZDEMİR ve Murat ELVAN tarafından Aralık Ayı Etkinliği olarak DKAB derslerinde etkin dinleme, beden dili, etkili ve güzel konuşma, sunu araçları, etkili sunum teknikleri ve sunum uygulamaları, süreç izleme ve değerlendirme teknikleri hakkında toplantı yapılmıştır.DKAB ÖĞRETMEN GELİŞİM ARALIK AYI EYLEM PLANI
DKAB Öğretmen Gelişim Eylem Programı kapsamında Aralık ayı eylem planı kapsamında; Dkab derslerinde etkin dinleme, beden dili, etkili ve güzel konuşma, sunum araçları, etkili sunum teknikleri ve sunum uygulamaları, süreç izleme ve değerlendirme teknikleri konusu ele alınmıştır.
Okullarda Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi derslerinin daha etkin ve verimli bir şekilde işlenmesi amacına yönelik olarak, her bilim dalının kendine özgü yöntem ve tekniklerinin olduğu gibi, din öğretimi konusunun da kendine özgü bir takım yöntem ve teknikleri bulunmaktadır. Bu bağlamda dinin kaynağı vahiy ve vahyi insanlara öğreten ve açıklayan peygamberlerin yöntem ve teknikleri bilmek ve bu yöntem ve teknikleri modern bilimin yöntem ve teknikleriyle harmanlayarak kullanmak, din eğitiminin etkinliğini ve verimini arttıracaktır. Kur’an-ı Kerimin bu hususta ilk din öğreticisi olan peygambere tavsiyesi güzel söz, güzel davranış, yumuşak bir üslupla beraber örnek bir şahsiyet ve rol model olası yönündedir. Hz peygambere hitaben Kur’an-ı Kerimde ‘’….Eğer kaba ve katı yürekli olsaydın onlar senin etrafından dağılır giderdi……’’ ( Al-i İmran 159) hitabıyla Peygamberin dini anlatma yönteminin nazik , yumuşak ve tatlı dilli bir uslübla dini anlattığını öğreniyoruz. Bir başka ayette ise ‘’…Sen onlara karşı bir zorlayıcı değilsin, o halde sen, benim uyarımdan korkan kimselere Kur’an ile öğüt ver…’’ ( Kaf 45) bu ayette ise peygamberin dini insanlara öğretme esnasında bir zorlayıcı olmadığını bilakis bir öğütleyici ve uyarıcı olduğunu öğreniyoruz. Bir başka ayette ise ‘’…Sen elbette yüce bir ahlak üzeresin…’’( Kalem 4) ayetinde olduğu üzere peygamber ahlak bakımından da rol model olarak övülmüş ve mü’minler için örnek olduğuna dikkat çekilmiştir. Peygamber ise kendine tabi olanlara ‘’Müjdeleyin nefret ettirmeyin, kolaylaştırın nefret ettirmeyin.’’ Parolasıyla dinin öğretilmesi hususunda müjdeleyen bir yöntemi tatbik etmiştir. Ayrıca Hz. Peygamber muhataplarının; ilmi , kültürel ve sosyolojik birikim ve durumlarını dikkate alarak, muhataplarının anlayacağı kelimeler, misaller ve betimlemeler dini öğretileri anlatmış ayrıca konunun anlaşıp anlaşılmadığını da teyit etmiştir. Beden dilini, jest ve mimikleri de en usta şekilde kullanmış ve böylece cahiliye toplumunda, karanlıklardan sıyırıp Asr-ı saadet diye tanımlanan huzur ve barış toplumunu inşa ederek kısa bir zamanda İslam’ın yayılmasını sağlamıştır.
Velhasıl Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenleri olarak, Din eğitim ve öğretimi hususunda etkin bir eğitim ve öğretimle yüksek başarılar elde edebilmek için, Hz Peygamberin örnekliğinde modern eğitim ve öğretim metotlarını kullanmamız gerekmektedir.